tisdag 16 juli 2013

Accordion Fold Card Påsk

Hej!
Denna gång delar jag med mig av en vikning som jag ärligt talat är osäker på namnet på, men hänvisar till den video jag lärt mig vikningen från längst ner i inlägget, så får man ta reda på mer själv om man är intresserad :) 



Såhär ser framsidan av kortet ut. Till att börja med har jag stämplat mittendelen med en blomsterstämpel i grön distressfärg (Shabby Shutter) och sedan fyllt i några viktiga delar med glitterpenna från Slöjd-detaljer. Jag har klistrat på det pappret på svart papper som sedan fästs på det som jag kommer kalla för "flärpen". Till vänster ser du ett grönt papper som jag embossat i min Big shot och sedan sprayat med Perfect Pearls Mists (Perfect Pearl) för att skimra till det lite. Man kan inka upp pappret med distressfärger också, men jag valde att ha det ganska "rent" i det här kortet, så satsade på skimmer istället. 



Och såhär ser det ut när man öppnar kortet. Flärpen är fasttejpad endast på ena hälften, för att den inte ska fladdra runt när man öppnar kortet.








Här har jag stämplat med en "Glad Påsk"-stämpel från Slöjd-detaljer i samma gröna distressfärg som med blomsterstämpeln på flärpen, och glittrat med glitterpennan för att lyfta texten lite. Sen har jag inkat kanterna lite med den gröna distressen och därefter fäst ett fjärilsklistermärke på "skylten". Sen har jag limmat fast fyra stora halvpärlor till vänster och knutit en rosett av satinbandet från Slöjd-detaljer och limmat fast den med limpistol. Designpappret har jag satt fast med dubbelhäftande tejp på det gröna pappret som också sitta fast i själv kortet.




Rosorna ger en ganska stor effekt i och med att de har stjälkar och de har jag bara limmat fast i roshuvudet och låtit stjälkarna sjunka in bakom "Glad.."-skylten.





Satinbandsrosetten...



Såhär kan det se ut när man ställer det upp...





Eller såhär! :) Att pärlorna stoppar flärpen från att fällas upp var mer en slump än en genomtänkt idé.. :) Men bra blev det!
Instruktionsvideo kommer nedan, måste bara tillägga att hon låter helt underbart exalterad i denna video och alla andra jag har sett henne skapa i haha :) Någon kommenterade under en av hennes videos att hon låter som om hon orgasmerar när hon skapar, och det är lite så man känner när man gör de här korten! Man går helt upp i ett skaparflow och glömmer bort tid och rum och tankeprocessen går på högvarv! När man sedan börjar skymta ett färdigt kort blir man nästan förvånad över vad man åstadkommit.. Man kan göra många fina saker inom scrapbooking, det är bara fantasin som sätter gränser!
http://www.youtube.com/watch?v=Tio3vMqls0A&list=FLjEdXLv0rtSggSLzd61V-Qg&index=4
Om du skulle vilja beställa ett sånt här kort, kan du göra det genom att kontakta mig via bloggen, genom att skriva din emailadress i en kommentar (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så jag kommer inte lämna ut din adress), så löser vi det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar