tisdag 16 juli 2013

Dopklänningskort - beställningskort



Denna gång fick jag en beställning på ett dopkort! Det satte fart på mina kreativa kugghjul och jag hittade då denna vikning i form av en dopklänning!

Kortet är till en liten pojke och beställaren önskade att kortet skulle gå i könsneutrala färger. Valde det gröna romantiska pappret som syns i ärmarna här på första kortet och har använt en lite starkare grön färg runtomkring.




Här ser du halsmynningen som jag klätt med halvpärlor och rosetten i grönt band.





Här är den underbara dopstämpel jag fått tag i från Vilda Stamps... De gör otroligt vackra text-stämplar! Texten är även skimrad med Perfect Pearl-pulver, men det syns bättre i verkligheten. Fjärilarna är utstansade av en god vän på Öland, visst passar de bra in på detta kort Louise? :)






Här har jag vikt spets i omgångar i två lager och sedan limmat fast bearbetade rosor ovanpå. Rosorna är inte handgjorda av mig, men jag har färgat in dem med shabby shutters-distress och broken china-distress för att få en mjuk grön färg i dem. Det var en utmaning, men slutresultatet blev rätt bra. Har självklart mistat dem också med Perfect Pearl Sour Apple.





Och här har vi kortet uppvikt...





 Bebisen i dopklänning kommer från Lili of the Valley i England, superbra att beställa ifrån! Älskar verkligen denna stämpel.. en del dopstämplar med bebisar blir lite för glatt och busigt, i detta kort ville jag följa den fina stämningen som är i kyrkan när ett litet barn döps... Då passar denna stämpel in väldigt bra. Det syns inte jättebra på fotot, men jag har jobbat med glitterpennan både i fönstret och i klänningens spetsdel (det som ser grått ut på fotot).






Här har jag gjort en skylt för barnets namn och en större yta för beställaren att skriva sin hälsning på. Cirkeln är chalkad (infärgad) i kanterna med walnut stain-distress och sen har jag glittrat med glitterpenna precis i kanterna. Det ser nästan ut som glaze i verkligheten. Här ville jag framförallt låta det gröna pappret få tala för sig själv, så därför passade det bra att limma dit ett par fjärilar..





Och på baksidan har jag stämplat upp min "handgjort av"-stämpel, så mottagaren vet vem som gjort det :) Nu råkar jag känna mottagaren, så jag hoppas verkligen att du tyckte om det :)





Känner du någon som ska döpas och vill ge bort ett fint gratulationskort, får du gärna höra av dig till mig genom att kommentera under detta inlägg, så kan vi ordna det!
/Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar