tisdag 16 juli 2013

Ett stafflikort!


Hej!!
Denna gång har jag gjort ett Grattis-stafflikort, mitt allra första... Jag valde papper på måfå och fick tag i ett starkt orange/mönstrat papper som är helt underbart.. :) Detta blev en utmaning då orange inte riktigt är min favoritfärg, särskilt inte att jobba med såhär, men jag är riktigt nöjd med resultatet! Och dessutom tycker jag jättemycket om pappret, fick en positiv, eldig, passionerad, nästan lite spansk känsla av det. Därför valde jag också Dancing Tilda till detta kort, för hon ser lika eldig och spansk ut hon i detta kort :)
Tutorial finns på denna adress: http://www.youtube.com/watch?v=7QPHOkRukeQ

Såhär ser kortet ut ihopvikt...





Som sagt, här har vi Dancing Tilda som jag tycker är så himla fin! Jag har målat henne med Derwents akvarellpennor och sedan fyllt i konturerna i tyllen på klänningen med en svart gelpenna, det blev väldigt effektfullt! Jag har även fyllt i hela Tilda med glitterpenna för att få henne att skimra lite extra :)





Mina älsklingsrosor... De tar tid och kräver en hel del energi, men de blir ju så fina! Jag har färgat in vitt cardstock med en orange färg från tattered angels och använt walnut staindistress på kronbladens kanter. Sist av allt har jag sprayat med glimmer mist från Perfect Pearl (Perfect Pearl).





En liten närbild på inte bara rosorna, utan även bladen! Jag har använt mig av Memory box lövdie, som dessutom embossar lövstrukturen direkt på första försöket i bigshoten! (Jag lade ett extra cardstock över plattorna så funkade det, vill man inte ha dem embossade går det bra att bara köra igenom dem utan cardstock!)





Denna stämpel har jag lånat av en kompis, som jag tycker ger sköna vibbar... ;) Det är viktigt med glimten i ögat och denna stämpel tycker jag passar super in i min layout :) Jag har även använt min pearlmaker-penna som jag fick i påskpresent av min väninna och jag kan säga att det var trixigt, men resultatet blev godkänt!





Här har vi en utstansad fjäril från Magnolia (den mindre av dem) som jag färgat in med shabby shuttersdistress och sedan sprayat med Perfect Pearl Sour Apple-mist på!




Såhär ser kortet ut ståendes! Den stora orangea fjärilen har jag stansat ut med en die från Memory box, love it! :D Jag har färgat in den med den orangea sprayen från tattered angels. Det gröna bandet kommer från ett paket från Creative Club som jag var med i för ett par år sen... Det är allt en lite skattkista jag har, den där lådan med alla band jag samlat på mig i så många år! :D
Till sist ser du en utstansad bit vitt papper som jag bara färgat in kanterna med walnut staindistress och sedan lämnat det fritt för givaren att skriva sin grattishälsning på.




Och såhär ser kortet ut från sidan! :) Som du ser hålls kortet uppe av det gröna bandet i mitten.




Vill du ge bort ett sånt här stafflikort, får du gärna kontakta mig via bloggen genom att kommentera under detta inlägg och lämna din epostadress (jag måste godkänna din kommentar innan den publiceras, så jag kommer inte lämna ut den på bloggen!), så kontaktar jag dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar