tisdag 16 juli 2013

Fönsterkort - Frame card - Grattis (beställningskort)


Hej igen!
Denna gång har jag fått en beställning på ett fönsterkort och den kortet är till älskar blått, så då blev det "i färgerna blå" *sjunger* :) Det är ju premiär, min allra första beställning! :)









Har använt min kära grattisstämpel från Slöjddetaljer och broken china distressfärg till att stämpla med. Sen har jag fyllt i det stämplade ordet med glitterpenna för att ge det mer lyster.





Underbara Tilda som jag fått låna av Nica! Även här har jag jobbat med glitterpenna för att lyfta vissa detaljer lite. Jag har målat med akvarellpennor och sedan målat med blöt pensel. Sen har jag även embossat det gräddvita pappret med en embossingfolder från Crafts concepts (In bloom).




Rosorna är handgjorda av mig och med mellanblompunschen från Panduro i marinblått papper från Pyssloteket. Det är en hel del pill med dessa blommor, men jag fick till tre stycken som jag sedan glittrat med Perfect Pearl mist. Är det något jag älskar bland mina scrapbookingsaker så är det min mist. Glitter och skimmer gör allt vackrare!





Här har vi Magnolia-fjärilen... Jag har färgat in den med färgen broken china (ljusblå) och sedan sprayat duktigt med mist på dem. Jag har även använt mig av ett underbart svart band från Mattssons band på Kungsgatan, det är rena himmelriket att gå dit när man vill ha band :D




Jag har satt fast ramkortet på ett svart cardstock från Pyssloteket (Bazzil) med limpistol. Sen måste jag säga att jag verkligen älskar den här stämpeln, den är perfekt på födelsedagskort! Sen gör det ju inte ont att ha just den dien som stansar ut ramen så fint heller ;) har embossat in stjärnorna/blommorna från dien på ramen också.





Blommorna är färdiga från början, men jag har sprayat mist på dem och limmat dit halvpärlor i mitten. Det är en underbar kvalité på dessa blommor, de är av lite tjockare papper, så jag är lite arg på mig själv att jag glömt var jag köpt dem :D Om någon scrappare läser detta och vet var jag kan få tag i liknande, hör gärna av dig!





Här har jag lekt med att embossa pappret med en die upponervänd i big shoten, för att få den här förhöjda ytan och sedan jobbat med papperskniv runt kanterna för att få en åldrad look. Sen har jag använt walnut stain distress runtomkring och även jobbat in lite broken china för att hålla den "blåa" tråden, haha jag har låg humornivå idag! :D




Jag har stämplat blomman med broken china även här och fyllt i med glitterpenna för att lyfta den lite. ÄNTLIGEN har jag fått använda mina fina små blomstämplar från Slöjddetaljer! Just den här blomman tyckte jag passade bäst in för att fortsätta elegansen i färgerna och motiven. Har lämnat resten av rutan fri, så beställaren kan skriva sin hälsning däri.




Ja och som alla scrappare som säljer sina kort ska man ju ha en handgjort av-stämpel och den har jag beställt men inte hunnit få ännu, så jag gjorde en egen variant på en här så länge. Viktigast är ju att man får veta vem som gjort kortet och på den kommande stämpeln kommer det se ut ungefär såhär, med bloggadressen underst.





Har använt mig av den minsta oval floral dien från Spellbinders till min egengjorda "stämpel" :)


Detta kort är jag riktigt stolt över, då det var mitt första riktiga beställningskort! Vill du beställa den här vikningen är du välkommen att kontakta mig via bloggen genom att kommentera med din emailadress (jag måste godkänna din kommentar innan den publiceras, så kommer inte lämna ut din adress här) så kan jag ordna det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar