tisdag 16 juli 2013

Ramstafflikort i rosa (Grattis Karola) - beställningskort

Hej!
Denna gång har jag gjort ett kort helt i rosa! Det var riktigt roligt, särskilt när man börjar jobba med olika nyanser av en färg. Kortet är ett beställningskort till en mottagare vid namn Karola. Såhär ser kortet ut liggande:





Den här Tildan tyckte jag passade bra, för mottagaren fyller 50 år och jag hade tänkt ha med utstansade siffror, men de fick inte plats :) Så då valde jag denna Tilda som ser så glad och härlig ut :) Jag har färglagt henne med Derwents akvarellpennor och sedan jobbat med Walnut stain-distress i kanterna. Jag har även glittrat kronan och klänningen med glitterpenna.





Här är en bild av blomsterarrangemanget. De två stora rosorna är handgjorda av mig och jag har använt Picked saspberry-distress att färga in blommorna med och Walnut stain-distress i kanterna av dem. Jag har även mistat dem med Perfect Pearl. De andra två mindre rosorna har jag också mistat, samt magnolia-swirlsen. De har jag färgat in med Shabby shutters-distress.






Såhär ser kortet ut stående. Ordet Grattis är utstansat med en die från Roxstamps, älskar den! Jag har dessutom färgat in Grattis med Spun sugar-distress och Picked raspberry-distress, innan jag hällde på Clear embossingpulver och embossade texten. Är riktigt nöjd med denna! Karola är utstansat med en alfabetsdie från Sizzix - Skittle Dee Do. Där färgade jag in ett vitt albumblad enbart med Picked raspberry-distress, embossade med clear embossingpulver och stansade sedan ut från den biten jag hade embossat.
Det mönstrade pappret mitt absolut favoritpapper i rosa just nu och jag har färgat in det lite med en egengjord mist på Artist Pigment från Moaspyssel.se. Det gör pappret lite mer intensivt, i vanliga fall är det mer ljusrosa.





Här sitter en skylt för beställaren att skriva sin hälsning i, utstansad med Spellbinders Nestabilities Label 8 och chalkad i kanterna med Picked raspberry-distress. Fjärilen är också infärgad med raspberry-distressen och embossad med clear embossingpulver.






En närbild från sidan... Här syns också den söta charm i form av ett paket med en "lapp" i metall där det står "For you" på. Den tyckte jag passade bra på detta kort.





Och på baksidan finns min "handgjort av"-stämpel.



Det var allt för denna gång!
Kram Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar