tisdag 16 juli 2013

Stafflikort - beställningskort à la Chile

Hej!

Detta är en riktig blixtbeställning som kom igår, till en tjej som heter Erika. Beställaren önskade färgerna i Chiles flagga, rött, vitt och blått, eftersom mottagaren är från Chile. Trodde det skulle vara svårt att få ihop blått och rött med mina romantiska papper, men tycker att detta blev väldigt bra! Har även haft i lite svart med svart spets och organzaband i charmsen, för att öka på känslan av passion med rött :)


Såhär ser kortet ut liggandes...






Och såhär ser det ut ståendes...




Från sidan...
Jag har sprayat bakgrundspappret med röd infärgningsspray och sedan Perfect Pearl-mist innan jag trasat kanterna och färgat in dem med walnut stain-distress.





Mottagarens namn i flaggor... Har stämplat bokstäverna med en brun färg från colorbox och färgat in kanterna med walnut stain-distress. Charmsen är i form av blommor och buktar ut från pappret.





Och denna gång har jag provat använda fjädrar i kortet, som jag sett blivit så himla fint på andras kort (Louise bl.a. ;) ) Den blåa stora blomman och lilla blåa rosen har jag färgat in med Faded jeans-distress.





Och den dansande Tildan naturligtvis :) Jag är riktigt nöjd med färgläggning av den, kände att jag verkligen fick till färger som går genom resten av kortet (och det är inte alltid så enkelt med akvarellpennor!) :) Självklart har jag som alltid, glittrat henne i både hår och klänning, men det syns inte så bra här :)





Här har jag använt en av mina nya dies (som definitivt kommer bli en favorit), till Grattis-rutan. Jag har både stansat ut formen och embossat kanterna med denna die... Sen har jag stämplat texten med walnut stain-distress och haft på Perfect Pearl-pulver.






Och här har jag stansat ut fjärilar med mina nya fjärilspunch - ÄLSKAR! Alla fjärilar är sprayade med Perfect Pearl-mist, men den blåa fjärilen har jag först färgat in med Faded jeans-distress och sen använt Perfect Pearl Turquoise-mist på. Därefter har jag limmat fast halvpärlor på fjärilarna innan de till slut fått sin plats på kortet.



På baksidan finns min stämpel nu på en av mina nya tag-dies, som jag dessutom embossat för det här kortet. Har bara färgat in kanterna med lite walnut stain och sen var det klart!




Skulle du vilja ha ett mer personligt födelsedagskort att ge bort till någon du tycker om, får du gärna kontakta mig via bloggen genom att kommentera under detta foto, så kan jag ordna det :)


/Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar