tisdag 16 juli 2013

Stafflikort - beställningskort "Sarra"

Ännu en beställning, det går bra nu! :) Det var lite tidspress på denna beställning, då mottagaren fyller år på måndag och jag kan säga att jag faktiskt inte stressat igenom detta, men ändå tog det bara två dagar!
Detta är mitt allra första försök till ett vintage-kort och det blev à la Madde!


Såhär ser kortet ut ihopfällt, liggandes...






Och här har vi det uppställt, framifrån...






Här har vi underbara Tilda Learning to Dance... jag tycker hon passar så bra på födelsedagskort! Fick allt tänka till lite med målandet av henne, då jag ville att hon skulle se vintage ut också. Jag plockade upp det lila, turkosa och bruna i pappret jag använde och målade Tilda i dessa färger. Tyvärr syns det inte på bilden, men hon är full av glitter i håret, på kronan och i klänningens nedre del.






Jag skickade tre olika stämpelmotiv till beställaren och han valde denna... Så himla fin :)






Här har jag invigt min allra första charm!! Det är hjärtat i metall nedanför, som jag knutit ett vitt organzaband i. På denna bild ser man också bättre att jag sprayat de bruna swirlsen med perfect pearl-mist, de skimrar mer i verkligheten!







Beställaren blev inspirerad av mitt förra kort med flaggorna på rad, så då tog jag med mottagarens smeknamn i dessa... Stämplade i brunt, för att hålla vintage-stilen. Är riktigt nöjd!






Här har jag limmat fast pärlor i ett mönster i högra hörnet...





Här har jag stämplat "Grattis" och lämnat plats för beställaren att skriva sin egen hälsning..






Jag fullkomligt älskar dien från Magnolia som ger denna vackra fjäril...




Såhär ser stafflikortet ut från sidan...





... och på baksidan har jag självklart fått med min "handgjort av"-stämpel, så mottagaren vet vem som gjort det :) Stansade ut spets-cirkeln i samma papper som jag använt på resten av kortet.





Skulle du vilja ge bort ett mer personligt och handgjort kort till någon du tycker om, får du gärna kontakta mig genom att lämna en kommentar under detta inlägg, så ordnar vi det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar