tisdag 16 juli 2013

Trifold Shutter Card Grattis

Hej!
 
Här kommer mitt andra Trifold shutter-card, denna gång i gratulationsform. Detta är faktiskt det allra första kortet jag ger bort! Carros mormor ska få detta i veckan som kommer (15e mars), så jag ser fram emot att höra reaktionen! :) Carro verkade nöjd iaf ^^
 


Här har jag gått i rosa nyanser, med inslag av lila. På framsidan ser du en stämplad Magnolia Tilda (minns ej versionen!), stansad i en Oval Floral-die i min Big shot (det är det som gör att den får det spetsliknande mönstret). Blommorna har jag stansat ut med en blompunsch från Panduro, rullat kronbladen med mitt bigverktyg, som jag fick av Veronica i present (<3 den är underbar!!) sprayat med Perfect Pearls Mists (Perfect Pearl), limmat ihop dem och fäst en sten i mitten. Jag har även inkat dem lite med walnut stain-distressen. 
 


Det var mycket jag provade första gången i ett kort med detta kort.. Bl.a. har jag lyckats embossa Grattis-skylten, vilket innebär att jag höjt mittenovalen lite ovan det spetsmönstrade i min Big shot. Jag har jobbat mycket med vintage-looken och självklart använt walnut stain-distressen :) Texten "kom ihåg.." har jag fått stämplad av Veronica och klippt ut med Oval Floral-dien som mall, som jag sedan fäst med dimensionals för att ge en 3D-effekt.



Och såhär ser det ut när det står upp :) Det som är positivt med just denna vikning är att när den står upp ser man allt, även fast den är vikt åt olika håll. 
Jag har även i detta kort använt mig av glitterpennan, min älskade glitterpenna som lyfter allt i alla mina skapelser! :) Glitter gör ju roligt lite mer glamoröst tycker jag ;) Jag har stämplat Grattis.. med en Grattis-stämpel från Slöjd-detaljer i en lila distressfärg "Dusty Concord" och sedan fyllt i hela texten med glitterpennan. På så sätt skimrar texten mycket, men avslöjar ändå den lila färgen. Även "gårdagen", "morgondagen" och "idag" är glittrade med glitterpennan. 
I Grattis-rutan har jag även fäst halvpärlor, samt blom-"knappar" till höger om den i cerise. 
 
I detta inlägg följer inga instruktionsvideos, eftersom det finns i inlägget innan med samma kortvikning. 
 
Det som var lite roligt med just det här kortet var att detta är mina älsklingfärger och jag har jobbat mest med färger jag egentligen inte tycker är så lätta att matcha i min andra kortskapelser, men detta kort blev ändå en utmaning, trots att jag hade färgerna på min sida ;)
 
Om du skulle vilja beställa ett sånt här kort, kan du göra det genom att kontakta mig via bloggen, genom att skriva din emailadress i en kommentar (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så jag kommer inte lämna ut din adress), så löser vi det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar