måndag 19 augusti 2013

Vänskapskort/Friendshipcard

Hej!
Nu är jag tillbaka med ett nytt kort, denna gång i grönt och lila! Det har varit riktigt roliga färger att jobba med och jag har utgått från designpappret i botten för hela kortets utformning. Jag har färglagt Amy från Wee stamps, så söt! 

Hi!
Today I'm showing you a friendshipcard in green and purple! I picked up the colors from the designpaper and I'm pretty pleased with the result! I've colored Amy from Wee stamps, she's adorable!






Jag har färglagt med Derwents akvarellpennor och haft lite stickles i ballongen. Jag har även använt glitterpenna både i hennes ögon och på små detaljer i hela stämpelbilden. Runt motivet har jag smält Frantage Enamel shabby white.

I colored with watercolorpens from Derwent and used a little stickles on the balloon. I also used a glitterpen in her eyes and on small details all over the stamp. Around the stamp I've used some Frantage Enamel Shabby White. 





Tagsen är utstansade med en Magnolia-die och fjärilarna med en die från Joy of Craft. Jag har limmat fast glitter i fjärilsbården, som matchar resten av kortet ganska bra!

I've used a Magnolia die for the tags and the butterflies are cut and (dry)embossed with a die from Joy of Craft, and finally I glued some glitter on it. The glitter matches the rest of the card! 


Blomsterarrangemanget... Alla blommor kommer från Wild Orchid Crafts och löven har jag stansat ut med en lövdie från Memory Box, samt chalkat med Shabby shutters-distress.

The flowerarrangement... All the flowers are purchased from WOC and the leaves are cut with a die from Memory Box. I've chalked the edges on the leaves with some Shabby shutters-distress. 

Tack för titten, ha en fin dag!
Kram Madeleine

Thanks for stopping by and have a nice day!
xx Madeleine

6 kommentarer:

  1. Grönt och lila är supermumsigt och ditt kort är riktigt ögongodis! Ååh, fjärilsbården är helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Gorgeous work Madeleine! So many wonderful details to admire - a real eye candy! :)

    SvaraRadera
  3. Helt underbart snyggt, så mycket att titt apå och så mycket härligt!
    Du är så himla duktig och jag blir så inspirerad av dig!

    STOR KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. it's a gorgeous card Madeleine.

    greetings karin

    SvaraRadera
  5. Så himla fint kort!!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  6. OMG sååå otroligt vackert kort!!
    Vilka detaljer, så mycket att titta på och man ser nåt nytt hela
    tiden :)
    Det är ju såå välgjort så det är inte klokt!!
    Tokgillar dina kort!! WOOW!!

    BAMSEKRAM MAJSAN

    SvaraRadera